A DAY IN ASAKUSA, TOKYO, JAPAN

Wednesday, March 16, 2016
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN

A DAY IN ASAKUSA, TOKYO, JAPAN - This short post is good to tell you guys that I miss travel (or Japan, wherever) and this health issue because an allergic, is totally killing my vibes even to post on social media. But well, let's hope I can through this soon and closed the case by going somewhere new.
.
It's been a year since Deluxshionist's Japan Trip, where I went to Yamanashi & Gala Yuzawa Ski Resort. I know that my movement to fill the blog with my writing is pretty slow and I hate it too, but here's a little story from Asakusa Tokyo.

“Let’s go to the temple today, I want something very Japanese like men’s kimono there and take a picture of it. I wish it won’t rain because I need to buy a traditional umbrella then!”

That was my only intention to go to the temple in Japan, and all I could think of was Meiji Shrine not Asakusa at the first place (or we can do both, I thought). With no tour and everything just by ourself, we used to get very familiar with Tokyo’s train system, it was fun and pricey lol but we enjoyed our own last day in Tokyo.

So it had brought us to Asakusa, the biggest Buddhist or Confucius temple in Tokyo. I believe that I headed from Ikebukuro to Akihabara then to some station (Kanda) then change it into Ginza Subway Line for Asakusa (yes the feeling when you know little and no lost at all) and in fact, it only a steps by the gate of Subway, but forget my intention, the temple was like a tourist center, I was done, No Mood to buy anything or even seeing anything. But some people were coming here to pray, no matter how crowded the temple with people, this is the place to pray and as a tourist, you need to give your full respect.So I did, I only enjoy the crowds, feel the moment, and I was thinking Meiji could be more silent than this, I want Meiji!

But we’re in Asakusa, get over it. We decided to shop some souvenirs and snacks. We walked to the main temple and look around, it was total crowded and still no mood to take any single self-picture, until there was a small river which the water was blue and a small Zen garden ah look at my face hahaha I want Meiji with me in Men’s linen yukata that costs more than ¥5000 I CAN’T lol so I ended up with ¥500 coin purse that turned it’s made in China, I HATE IT hahaha

I told my brother to go, on the subway gate, he insisted on coming back to the temple because he wants more souvenirs, OMG I WANT Meiji, but he’s my bro so ok

Well, it was never Meiji Shrine, the time was up and we decided to go back to the hotel at Ikebukuro. I hate the feeling that we actually only have like less than 10 minutes to get our junk at the hotel, at the Ikebukuro exit gate, my ticket didn't work :(. WTH? so I was asking the staff why? I need to pay more ¥ because, from the station I enter to the station I exit, it should be exact of ¥200, I bought the ticket for ¥160. How amazing was that? BUT I AM LATE omg please, running runnn

I told my brother to get the junk and I get the mini wi-fi shit to the box post. We run like an idiots and I was yelling to my brother to hurry because If we missed the Narita Express, we will become homeless in Japan or cry in front of Indonesian Embassy with no money left LOL. We were still running at Ikebukuro station to get the right line of Narita Express, thanked God, we still have time, even it was for less than 5 minutes. I will be ok If I was late in Bali or Singapore, it will cost no more than IDR 1 million, but Tokyo? I CAN'T, thanks *haha just kidding

But for that reason and that's what memories made right? lol, I thanked my brother so much for accompany me this time in Japan and we did the same shit at Narita hahaha but thank God the plane wait for us, seating safely on the plane that afternoon! the staff even asked me, "Are you okay? :)", "I am okay!" Thanks, Japan Airlines.

ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN
ASAKUSA, TOKYO, JAPAN

Special Thanks to JR East & Tokyo Rail Days Indonesia

2 comments:

  1. That looks like a absolute blast. That sucks about your allergies I'm sorry to hear. What is it and are you taking any meds for it?

    Love your blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for come by

      I am actually a herbs person. it was a meds allergic, then I took another meds to heal the allergic, now only the side effects, dizzy, flu etc yes I hate meds lol

      Delete

FOLLOW ME : INSTAGRAM | BLOGLOVIN | PINTEREST | FACEBOOK | TWITTER

Powered by Blogger.